مراحل طراحی وب سایت
نوشته شده توسط : بازاریابی اینترنتی

انواع وب سایت‌ها
وب سایت استاتیک
به این دلیل این وب سایت را استاتیک می نامند که معمولاً نهایتاً سالی یک یا دوبار ویرایش می‌شود. برنامه نویسی وب سایت استاتیک غالبا با استفاده از css و html و جاوا اسکریپت انجام می‌شود.
از آنجایی که تعداد کد در این سایت‌ها کم است، سرعت لود شدن آن‌ها خیلی بالا می باشد. این فاکتور از نظر گوگل امتیاز خیلی بزرگی محسوب می‌گردد. به طور کلی رعایت استانداردهای سئو در وب سایت‌های استاتیک به مراتب آسان‌تر از وب سایت‌های دینامیک است.
وب سایت داینامیک
به این وبسایت به این دلیل دینامیک گفته می‌شود که مداوم می‌تواند تغییر کند. در حقیقت وبسایت دینامیک به شکلی طراحی شده است که توسط مدیر وب سایت از پنل مدیریت سایت می‌تواند بارها ویرایش شود. به دلیل اینکه حجم کدها در سایت‌های دینامیک حجیم‌تر از سایت‌های استاتیک است، سرعت بارگذاری سایت‌های دینامیک نسبت به سایت‌های استاتیک پایین‌تر است.


مرحله طراحی وب سایت
همه این مرحله‌ها در نوع خودش برای طراحی یک وب سایت حرفه‌ای اختصاصی نیاز است و برای رسیدن به یک نتیجه خوب باید همه مراحل زیر را بگذرانید.
نیازسنجی و برنامه ریزی ساخت سایت
اولین قدم مهم در طراحی وب سایت حرفه‌ای این است که به طور دقیق و روشن معلوم شود وب سایت چه کاربردی دارد؟ قشر جامعه هدف این وب سایت چه کسانی هستند را معلوم می‌کند. همه این موارد و درخواست‌های مشتری در یک پروپوزال به تأیید دو نفر می‌رسد. این تیم با توجه به پروپوزال تأیید شده اقدام به طراحی وب سایت می کند.
تحقیق و بررسی محتوا
دومین قدم طراحی وب سایت بررسی و تحلیل محتوای جمع آوری شده است. در این مرحله محتواهایی مثل لوگوی تجاری، تصاویر، متن، متن درباره ما، نمونه کارها، نمونه محصولات و غیره بررسی می‌شوند. طراحان این گروه پیشنهاداتشان را در مورد محتواهای جمع آوری شده و همینطور نحوه نمایش دادن آنها در وب سایت، در اختیار کارفرما قرار می‌دهد. در صورت تأیید نهایی از دو سمت اقدام به طراحی می‌شود.
طرح اولیه wireframe
اولین اقدام عملی در طراحی وب سایت اسکچ یا طرح گرافیکی اولیه سایت می‌باشد. در این مرحله همه صفحات وب سایت مثل صفحه اصلی درباره ما، صفحه تماس با ما، وبلاگ‌ها و غیره طرح اولیه زده می‌شوند. در حقیقت چیزی را که کاربر در نهایت مشاهده می‌کند، به تصویر کشیده می‌شود. بعد از تأیید نهایی، طرح اولیه برای طراحی اصلی وب سایت اقدام می‌شود .
طراحی قالب اصلی سایت
در رابطه با مورد توجه قرار دادن زمینه‌های کسب و کارهای شما و طراحی اولیه پرسونای مخاطب هایی که از قبل تهیه شده است، تیم طراحی ما به طراحی وب سایت اقدام می‌کند. طراحان ما در طراحی وب سایت همه قوانین و استانداردهای مربوط به وبسایت را رعایت می‌کنند، تا بهترین نتیجه را در وبسایت بگیرند.
کد نویسی وب سایت
طبق طراحی طرح‌های نهایی و تأیید شده طراحان ما به کدنویسی اقدام می‌کنند. در طراحی وب سایتهای اختصاصی باید همه این مراحل به طور کامل طی شود. طراحان ما به ui و ux توجه زیادی دارند. چون این دو علم در طراحی وب سایت سایت باعث زیبایی و راحتی کار برای کاربر خواهد شد.
در نتیجه رضایت از طراحی وب سایت خیلی زیاد افزایش میابد.
ورود اطلاعات اولیه سایت
بعد از این که کد نویسی تمام شد، ساختار اصلی وب سایت به طور کامل طراحی می‌شود. حالا آماده بارگذاری اطلاعات اولیه وبسایت می‌باشد.
تست و بازنگری سایت
در این مرحله سایت به صورت کامل به کارفرما انتقال داده می‌شود تا به تأیید نهایی کارفرما برسد. بعد از طی شدن همه مراحل، کارفرما می‌تواند تا ۱۵ درصد درخواست تغییر کند. اگر این تغییرات از نظر طراحان ما از ۱۵ درصد بیشتر بود، فاکتور جداگانه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شود.
تحلیل و آموزش کار با پنل سایت
در این قسمت یکی از متخصصان ما در یک جلسه ۳ ساعته به همراه بیش از دو تن از نمایندگان کارفرما، به آموزش کار با پنل مدیریت اقدام می‌کنند. یا اینکه فیلم‌های آموزشی برای آموزش کار با پنل را در اختیار نمایندگان کارفرما قرار می‌دهند. در این جلسه به همه سؤالات نمایندگان جواب داده می‌شود. همچنین از همه این مراحلی که متخصص به تدریس آن مشغول است، از صفحه کامپیوتر فیلم برداری می‌شود و بعد به صورت یک سی دی در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز بتوانند از آموزش مربوطه استفاده کنند.
در این جلسات چند استراتژی کلی در رابطه با حرکت وب سایت به سمت پیشرفت هم توضیح داده می شود. تا کارفرما به طور کلی بداند برای پیشرفت وب سایت خود چه اقداماتی را باید انجام دهد.

 ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.





:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: